Logotyp unii europejskiej
Zadzwoń do nas: +48 731 130 730 | Rezerwacje w godz 9:00-18:00 drogą mailową

Piękność kaszub w zasięgu ręki

Szlaki piesze i rowerowe

Bachus – Zawory – Bachus

Długość trasy ok 4 km
Czas przejścia : ok 1 h

Wychodząc z Ośrodka skręcamy w lewo i idziemy prosto pokonując  znaczne wzniesienie ciągnące się przez ok. 300 m. docieramy do kamiennego słupka kierującego na Zawory, skręcamy w prawo i maszerujemy w stronę wsi. Wychodzimy z lasu i poruszamy się dalej ścieżką wzdłuż pól. Mijamy górę tamową, kapliczkę przydrożną dalej idziemy prosto. Przechodzimy koło krzyża, mijamy zabudowania gospodarskie, podziwiając piękne widoki na jezioro Kłodno. Ponownie wchodzimy do lasu i zgodnie z oznaczeniami skręcamy w prawo, schodząc ostro w dół wąską ścieżką. docieramy do drogi Zawory – Chmielno prowadzącą wzdłuż jeziora Kłodno po czym skręcamy w prawo. Poruszamy się bitą drogą przez około 800 m i docieramy do Ośrodka Bachus.

Bachus – Zamek w Łapalicach – Muzeum Ceramiki Kaszubskiej

Długość trasy: 10 km
Czas przejście: ok 2 h

Wychodząc z Ośrodka skręcamy w lewo,  po pokonaniu ok. 1, 5 km skręcamy ostro w prawo w kierunku Zamku w Łapalicach, w wąską ścieżkę leśną, pokonując znaczne wzniesienie. Odcinek ten mierzy około 300 m. Kiedy dotrzemy do szerokiej drogi leśnej, skręcamy w lewo i tu, poruszając się prosto dochodzimy do Zamku w Łapalicach. Następnie skręcamy w prawo i po przejściu ok 1,5 km skręcamy w lewo w  polną drogę. Kierujemy się cały czas prosto mijając zabudowania wsi Łapalice. Po przejściu ok 2.5 km dotrzemy do drogi publicznej . Następnie skręcimy w lewo i kierując się w dół górki po niecałym 1km dotrzemy do muzeum.

Zwiedzanie zajmie nam ok 20/30 min. po wyjściu z budynku muzeum kierujemy się w stronę centrum wsi. Gdy dotrzemy do rozwidlenia drogi kierujemy się w lewą stronę .maszerujemy 2,2 km  Mijamy kąpielisko gminne nad jeziorem Kłodno, usytuowane po obu stronach ulicy ośrodki wypoczynkowe, dochodząc do końca ulicy asfaltowej. W tym miejscu skręcamy w prawo i jesteśmy już przy Ośrodku wczasowym Bachus.

Bachus – Łapalice – Bachus

Długość trasy : 8 km
Czas Przejścia : 1,5 h

Wychodząc z Ośrodka skręcamy w lewo. Na pierwszym rozdrożu trzymamy się lewej strony, maszerując wzdłuż Jeziora Rekowskiego. Po pokonaniu ok. 1 km skręcamy ostro w prawo w kierunku Zamku w Łapalicach, w wąską ścieżkę leśną, pokonując znaczne wzniesienie. Odcinek ten mierzy około 300 m. Kiedy dotrzemy do szerokiej drogi leśnej, skręcamy w lewo i tu, poruszając się prosto dochodzimy do Zamku w Łapalicach. W tym miejscu skręcamy w prawo i idziemy dalej leśną drogą. Po ok. 400 m skręcamy ostro w prawo, pokonując niewielkie wzniesienie. Maszerujemy przez ok. 1 km napotykając skrzyżowanie leśnych dróg. Dalej idziemy prosto i docieramy do skrzyżowania Kosy – Chmielno (po 600 m).

Bachus – Kartuzy – Bachus

Długość trasy : 13 km
Czas przejścia ( bez zwiedzania ) : ok 2,5 h

Wychodząc z Ośrodka skręcamy w lewo i idziemy prosto pokonując  znaczne wzniesienie ciągnące się przez ok. 300 m. docieramy do kamiennego słupka kierującego na Kosy. Idziemy ok 2 km przechodzimy przez wieś i  kierujemy się cały czas prosto przez ok 2 km droga asfaltową. Gdy dojdziemy do Kartuz nadal maszerujemy prosto ul. Chmieleńską. Po 1,5 km dochodzimy do skrzyżowania na którego końcu znajduje się zespół Poklasztorny.  Po zobaczeniu Kościoła p.w. NMP , kierujemy się do muzeum kaszubskiego. Aby tam dotrzeć należy kierować się w stronę centrum ul. Wolności, przechodzimy przez plac św. Brunona. Skręcamy w park przy urzędzie gminy i wchodzimy na deptak w Krauzach. Mierzy on ok 100 m długości,  na jego terenie znajdują się liczne punkty gastronomiczne.

Na końcu deptaka skręcamy w prawo i mijamy rondo , na pierwszym zjedzie z ronda kierujemy prosto przez ok 300m. Przechodzimy przez ulicę , mijamy  przejazd kolejowy i dochodzimy do muzeum kaszubskiego.

Zwiedzanie muzeum zajmuje około 30/40 min.  aby wrócić do Ośrodka należy po wyjściu z muzeum skręcić w prawo a zaraz następnie przejść przez ulicę w lewą stronę i przejść przez przez tory kolejowe . Iść ok 200m ul gdańską . Gdy dojdziemy do skrzyżowania z ul. jeziorną należy skręcić w prawo .Po ok  100 m znajdziemy się ponownie na placu św. Brunona. Skręcamy w lewo i wracamy ta sama trasą , która przyszliśmy.